Om Christoffer
Jeg er 28 år og har været så heldig, og opsøgende, at jeg har kunnet bruge det meste af min opvækst fra 15-års alderen i flere højt profilerede musikstudier med kvalificerede producere. Jeg har lært alt, jeg ved, af de bedste i DK,og vil nu gerne give andre ildsjæle muligheden for at kunne kreere og komponere selv. Jeg har skrevet sange for og med mange artister i forskellige genrer og hjulpet med artist- og vokaludvikling. Nu ejer jeg mit eget selskab, der udgiver alt fra RnB og blød pop til hård trap musik med forskellige artister, hvor jeg har produceret 90 procent af det. Jeg er imødekommende, let at tale med, er relativt fleksibel mht. tider og er generelt en glad og udadvendt UNG mand, (tak) 😉 med flair for ungdommen og deres mål i livet.
Om undervisningen
Produktion: Alt efter elevens evner og behov vil vi i samarbejde give en struktur på arbejdsmoral, tid vs. kvalitet og produktudvikling. Vi lærer først og fremmest om vigtigheden af kreativitet, originalitet og åbenhed over for adskillige genrer. Det tekniske kommer løbende, når vi sidder aktivt i mit studie og laver forberedte opgaver, som matcher kundens behov og niveau. Jeg har alt hvad der skal bruges i mit studie på Søborg Hovedgade. Eleven bedes dog medtage sin egen laptop med DAW.
Vokal: Vi arbejder på udvikling af den individuelle stemme. Hvad kan den egentlig bruges til, og hvordan opnår eleven det fulde potentiale af stemmen? Vi gennemgår selvfølgelig bl.a. stemmeøvelser, hvordan man undgår slid på stemmen, når man synger, samt kontrol over de tonale progressioner. Jeg lægger vægt på, at fejl er en nødvendighed for at udvide grænserne for hvad eleven kan.
Den første lektion
Vi vil starte med at lære hinanden at kende. Det er vigtigt for et kreativt samarbejde, at miljøet er behageligt og at kemien er der. Her kan eleven fortælle om sine ønsker, og vi sætter nogle opnåelige mål for tiden vi bruger sammen. Derefter vil vi gå i gang med det praktiske. Jeg vil introducere eleven for diverse enheder og programmer i studiet og hvordan de udgør en forskel i lydbilledet. Alt skal læres at kende, og vi tager det i elevens tempo. Fra anden lektion begynder vi at gå lidt mere i dybden med enkelte enheder og områder.